Home
Support
Funktionen
Service Desk Software Comparison

Service desk software comparison

Comparison of service desk software is a pain in the – please hold that thought – while I get you a confirmation number. 000000000000000000002. Again that number is OMG. Click.

In all seriousness though, please hold. Lucky for all of us today's software isn't that way anymore. At least it shouldn't be. It should be as seamless, scalable, and dare we even say – magical.

Not only do we want you to do a comparison of help desk software, we won't even be mad if our ticket management system is not for your company. But, to be fair, we think it's pretty darn great.

The brass tacks

Zendesk recently made a request Forrester Consulting to conduct a study that evaluated the financial impact of Zendesk on organizations. Forrester interviewed five of our own users and conducted a financial analysis. In this study, Forrester lays out the benefits and costs of Zendesk’s family of customer service products, with the analysis pointing to benefits of more than $3.8 million.

Wussten Sie schon?

In den folgenden Bereichen war der Nutzen höher als die Kosten:
  • Höhere Agentenproduktivität: Unternehmen meldeten eine Verkürzung der durchschnittlichen Anrufdauer um 15  Sekunden pro Jahr.
  • Umgeleitete Kundeninteraktionen: Self-Service-Interaktionen machten 20 % aller Interaktionen aus.
  • Verbessertes Agentenerlebnis und -bindung: Kunden meldeten eine Senkung der Agentenfluktuation um mehr als 15 %.
  • Vermiedene Wartungskosten der vorherigen Plattform: Die vorherige Agentenplattform musste nicht mehr unterstützt werden, was zu jährlichen Einsparungen von durchschnittlich $ 150.000 führte.

Nächste Schritte

Make sure Zendesk is right for you. Read about the potential return on investment from implementing Zendesk’s family of products in Forrester’s The Total Economic ImpactTM of Zendesk, a May 2017 commissioned study conducted by Forrester Consulting on behalf of Zendesk.

Erfahrung ist alles.

Finden Sie heraus, welcher Zendesk-Plan für Sie am besten ist.