Customer complaint software

Kundenservice-Software von Zendesk geht proaktiv auf Kundenbeschwerden ein

Consumers are increasingly turning to social media to share feedback on their customer care experiences. It has become increasingly difficult for businesses to ignore or hide from bad experiences.

Zendesk believes that companies should address the issue proactively by embracing customer complaints. We all know that at least some of our customers are going to complain no matter what. When customers contact us, why not provide them with a swift, dedicated, transparent, and beautiful customer service environment for that purpose.

The inside scoop on customer complaint software

Kundenservice-Lösungen von Zendesk machen Unternehmen zuverlässiger, flexibler und skalierbarer. Sie helfen bei der Verbesserung der Kommunikation mit Kunden und bringen Licht in enorme Datenmengen. Und durch ihr Zusammenspiel verwandeln sie Interaktionen in dauerhafte Beziehungen.

Wussten Sie schon?

Kundensupport-Software von Zendesk führt alle Kundeninformationen an einem Ort zusammen. Alles, was Sie brauchen, ist zentral erreichbar. Dadurch wird die Kommunikation zwischen Ihnen und Ihren Kunden noch effizienter, relevanter und persönlicher.

Eine zeitgerechte Lösung

Mit Software für Kundenbeschwerden erhalten Sie alles, was Sie zur Bearbeitung von Kundenbeschwerden und für optimale Kundenbetreuung brauchen:

  • Multichannel. Zendesk vereint herkömmliche und neue Kanäle, damit Sie Kunden dort erreichen können, wo sie sich am liebsten aufhalten.
  • Multilingual. Localized support content in over 40 languages can be dynamically applied everywhere – automations, macros, triggers, and knowledge base articles
  • Multibrand. Unique help centers, support channels, and business rules for multiple brands, regions, or products managed within a single help desk

Handling customer complaints

Since unhappy customers are inevitable, it's better to proactively respond to complaints than to have a disgruntled customer. In fact, an upset customer can become a liability, so turn this interaction into an opportunity to build a relationship with your customer.

Customers care more about how how a company handles their problem than about the situation that caused their initial complaint. They're not complaining to make you look bad—they want you to respond with a solution.

To learn how to turn a negative complaint into a positive customer experience, here are 10 tips to better manage customer complaints.

Nächste Schritte

When it comes to dynamic complaint handling, having the right tools is a must. Try a free trial of Zendesk Support today.