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  • Service-Specific Terms

Bedingungen für kostenlose Probezugänge und Beta-Dienste

  • Kostenlose Testversionen
  • Beta-Dienste

Reseller-Abonnement-Services-Vereinbarung

We have updated the terms applicable to the customers of Zendesk resellers which we refer to as the “Subscription Services Agreement.” If You are a new Subscriber, then this Subscription Services Agreement will be effective as of June 1, 2021. If You are an existing Subscriber, We are providing You with prior notice of these changes which will be effective as of July 1, 2021. For the prior version of Our Subscription Services Agreement, please click here.

ABONNEMENTDIENSLEISTUNGSVERTRAG
FÜR KUNDEN VON ZENDESK-WIEDERVERKÄUFER

You (“Subscriber,” “You,” “Your” or related terms) are acquiring a subscription to a Service (as defined below) operated by Zendesk from an unrelated third party authorized to sell such subscriptions (“Reseller”) under a separate agreement with Zendesk (“Reseller Agreement”). In addition to any terms and conditions related to Your use of the Service pursuant to any agreement by and between You and the Reseller, this Agreement contains the terms and conditions that govern Your access to and use of the Service. Zendesk is an express beneficiary of this Agreement, and in acquiring a subscription to the Service, You expressly acknowledge and agree that Zendesk shall have the right to enforce this Agreement against You and that this Agreement constitutes the entire agreement and supersedes any and all prior agreements between You and Zendesk with regard to Your subscription to the Service or Your access to or use thereof under this Agreement and Your agreement between You and the Reseller.

Wenn Sie diese Vereinbarung akzeptieren, indem Sie entweder die Dienste nutzen oder einem Agenten oder Endbenutzer den Zugriff auf den Dienst oder die Nutzung des Dienstes genehmigen, erklären Sie sich damit einverstanden, an diese Vereinbarung gebunden zu sein, und zwar ab dem Datum eines solchen Zugriffs oder einer solchen Nutzung des Dienstes (das „Gültigkeitsdatum“). Falls Sie diesen Vertrag im Namen eines Unternehmens, einer Organisation oder einer anderen juristischen Person („Unternehmen“) abschließen, willigen Sie in diesen Vertrag für dieses Unternehmen ein und sichern Zendesk zu, dass Sie die Befugnis besitzen, ein solches Unternehmen und seine verbundenen Unternehmen an diesen Vertrag zu binden. In diesem Fall beziehen sich die Begriffe „Abonnent“, „Sie“, „Ihre“ oder ein gleichbedeutender groß geschriebener Begriff auf dieses Unternehmen und dessen verbundenen Unternehmen. Sollten Sie keine derartige Befugnis haben oder nicht mit dieser Vereinbarung einverstanden sein, dürfen Sie diese nicht akzeptieren und keinen unserer Dienste in Anspruch nehmen oder dessen Inanspruchname genehmigen.

Inhaltsverzeichnis:

Allgemeine Geschäftsbedingungen:

  1. Zugriff auf die Dienste
  2. Nutzung der Dienste
  3. Cancellation and Termination
  4. Vertrauliche Informationen
  5. Eigentum an und Sicherheit von Dienst-Daten
  6. Datenschutzverfahren
  7. Vorübergehende Aussetzung
  8. Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind
  9. Kostenlose Probezugänge und Beta-Dienste
  10. IMMATERIALGÜTERRECHTE
  11. Gewährleistungen, Garantien und Haftungsausschlüsse
  12. FREISTELLUNG
  13. HAFTUNGSBESCHRÄNKUNG
  14. Integration mit Drittanbietern
  15. Übertragung, Gesamtvertrag und Änderungen
  16. TRENNBARKEIT
  17. Export Compliance and Restrictions
  18. BEZIEHUNG ZWISCHEN DEN PARTEIEN
  19. Beachten Sie, dass die zweite
  20. GELTENDES RECHT
  21. BESTIMMUNGEN ÜBER DIE BESONDERE VERWENDUNG DURCH DIE US-BUNDESREGIERUNG
  22. Ethisches Verhalten und Compliance
  23. ÜBERDAUERUNG
  24. DEFINITIONEN

GENERAL TERMS AND CONDITIONS

ABSCHNITT 1. ZUGRIFF AUF DIE DIENSTE

1.1 Service. We will make the Services and Your Service Data available to You pursuant to this Agreement and the applicable Order Form(s) and Documentation in accordance with Your Service Plan. We will use commercially reasonable efforts to make the Services available 24 hours a day, 7 days a week, except (a) during Planned Downtime (of which We will give advance notice via Our Site or to the Account owner); and (b) Force Majeure Events. Zendesk reserves the right to monitor and periodically audit Your use of the Zendesk Services to ensure that Your use complies with the Agreement and the Service Plan restrictions on Our Site. Should Zendesk discover that Your use of a Service violates this Agreement or the Service Plan features and limitations on Our Site or Documentation, Zendesk reserves the right to charge You, and You hereby agree to pay, for said overuse, in addition to other remedies available to Us.

1.2 Support. We will, at no additional charge, provide applicable standard customer support for the Services to You as detailed on the applicable Site and Documentation, and upgraded support, if purchased, unless otherwise agreed with the Reseller.

1.3 Veränderungen: Sie erkennen an, dass Zendesk während der Abonnementdauer gegebenenfalls die Features und Funktionalität der Dienste verändert. Zendesk wird Sie über jede Abweichung bei wesentlichen Merkmalen oder Funktionen wirtschaftlich angemessen im Voraus informieren.

1.4 Additional Features. We will notify You or the Reseller of applicable Supplemental Terms or alternate terms and conditions prior to Your activation of any Additional Features. The activation of any Additional Features by You in Your Account or by the Reseller will be considered acceptance of the applicable Supplemental Terms or alternate terms and conditions where applicable.

1.5 Ausweitung von Rechten auf Verbundene Unternehmen: Sie können Ihre Rechte, Vorteile und den Schutz auf Ihre Verbundenen Unternehmen und Auftragnehmer oder Dienstleister, die in Ihrem oder im Namen Ihrer Verbundenen Unternehmen tätig sind, ausweiten, solange Sie für Ihre Einhaltung kraft dieses Vertrages haftbar bleiben.

1.6 Professional Services. If Subscriber engages Zendesk for the provision of Professional Services, either directly with Zendesk or from an unrelated third party authorized to sell such Professional Services, the provision of such Professional Services shall be subject to the terms and conditions stated at https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/professional-services-terms.

ABSCHNITT 2. NUTZUNG DER DIENSTE

2.1 Login Management. Access to and use of certain Services is restricted, such as to the specified number of individual Agents permitted under Your subscription to the applicable Service, as detailed in Our Documentation. For Services that are Agent-based, You agree and acknowledge that an Agent Login cannot be shared or used by more than one (1) individual per Account. However, Agent Logins may be reassigned to new individuals replacing former individuals who no longer require ongoing use of the Services. You and Your Agents are responsible for maintaining the confidentiality of all Agent Login information for Your Account. Absent a written license from Zendesk expressly stating otherwise, You agree and acknowledge that You may not use the Services, including but not limited to the API, to circumvent the requirement for an individual Agent Login for each individual who (a) leverages the Services to interact with End-Users; (b) Processes data related to interactions with End-Users; or (c) Processes data related to interactions originating from a Third Party Service that provides functionality similar to functionality provided by the Services and which would, pursuant to this Agreement, require an individual Agent Login if utilizing the Services for such interaction. Further, Subscriber shall not use the API or any Software in such a way to circumvent applicable Service Plan restrictions or Agent licensing restrictions that are enforced in the Service user interface. Should Zendesk discover that Your use of a Service violates this Agreement or the Service Plan features and limitations on Our Site or Documentation, Zendesk reserves the right to charge You, and You hereby agree to pay for said overuse in addition to other remedies available to Us.

2.2 Compliance. You are responsible for compliance with the provisions of this Agreement by Agents and End-Users and for any and all activities that occur under Your Account, which Zendesk may verify from time to time. Without limiting the foregoing, You will ensure that Your use of the Services is compliant with all applicable laws and regulations as well as any and all privacy policies, agreements or other obligations You may maintain or enter into with Agents or End-Users.

2.3 Inhalt und Gebaren. Zusätzlich zur Befolgung der anderen in dieser Vereinbarung aufgeführten Bedingungen, Konditionen und Beschränkungen akzeptieren Sie die Richtlinie von Zendesk zu Benutzerinhalten und Benutzergebaren, die hiermit in den Geltungsbereich dieser Vereinbarung einbezogen wird. Darüber hinaus stimmen Sie bezüglich Ihrer Nutzung der Dienste zu, (a) die Dienste nicht zu modifizieren, anzupassen oder zu hacken, oder anderweitig zu versuchen, sich unbefugten Zugriff auf die Dienste oder zugehörige Systeme oder Netzwerke zu verschaffen, (b) nicht zu versuchen, Sicherheits- oder Ratenbegrenzungsmechanismen in einem der Dienste zu umgehen oder zu überwinden, oder die Dienste auf irgendeine Art zu nutzen, welche die Integrität, Sicherheit oder Leistung der Dienste und ihrer Komponenten beeinträchtigt oder stört, (c) nicht zu versuchen, den Quellcode jeglicher Software, welche den Diensten zugrunde liegt, zu entschlüsseln, zu dekompilieren, rückzuentwickeln oder anderweitig zu enthüllen, oder (d) in dem Ausmaß, in dem Sie dem US-Gesetz „US Health Insurance Portability and Accountability Act“ von 1996 und dessen Umsetzungsvorschriften (HIPAA) unterliegen, die Dienste nicht zum Speichern oder Übertragen „geschützter Gesundheitsdaten“ gemäß der Definition von HIPAA zu nutzen, sofern dies nicht ausdrücklich anderweitig in Schriftform von Zendesk genehmigt wurde.

2.4 System-Voraussetzungen:Eine Hochgeschwindigkeitsinternetverbindung ist zur ordnungsgemäßen Übertragung der Dienste erforderlich.Sie sind für die Beschaffung und Pflege der Netzwerkverbindungen verantwortlich, durch die Ihr Netzwerk mit dem Dienst verbunden wird, einschließlich, jedoch nicht beschränkt auf „Browser“-Software, die die von Zendesk verwendeten Protokolle unterstützt, darunter das Transport Layer Security (TLS) Protokoll und andere von Zendesk akzeptierte Protokolle, sowie zur Befolgung der Verfahren zum Zugriff auf Dienste die derartige Protokolle unterstützen.Wir sind nicht dafür verantwortlich, Sie, Ihre Agenten oder Endbenutzer über Upgrades, Korrekturen oder Erweiterungen derartiger Software in Kenntnis zu setzen und wir übernehmen keinerlei Haftung für die Kompromittierung von Daten, einschließlich Dienst-Daten, die über Computernetzwerke oder Telekommunikationseinrichtungen (einschließlich, jedoch nicht beschränkt auf das Internet) übertragen werden, welche nicht Zendesk gehören bzw. nicht von Zendesk betrieben oder gesteuert werden.Wir übernehmen keine Verantwortung für die Zuverlässigkeit oder Leistung jedweder in diesem Abschnitt beschriebener Verbindungen.

2.5 Nur zu internen Geschäftszwecken. Sofern es nicht anderweitig im Rahmen dieser Vereinbarung von Zendesk genehmigt oder ausdrücklich schriftlich von Zendesk akzeptiert wurde, dürfen Sie die Dienste nicht auf eine Weise nutzen, bei der Sie als Dienstleister agieren oder ausgelagerte Geschäftsprozess-Dienstleistungen im Namen von mehr als einem (1) Dritten (ausgenommen verbundene Unternehmen) über ein einzelnes Konto erbringen. Diese Bedingung soll nicht die Nutzung der Dienste zur Bereitstellung von Geschäftsunterstützung für mehrere Endnutzer verhindern oder ausschließen, aber Sie stimmen zu, die Dienste nicht gegenüber jeglichen Dritten außer autorisierten Agenten und Endnutzern zur Unterstützung Ihrer internen Geschäftszwecke gemäß der ausdrücklichen Genehmigung im Rahmen dieser Vereinbarung zu lizenzieren, zu unterlizenzieren, zu verkaufen, auszulagern, zu vermieten, zu verleasen, zu übertragen, zu vertreiben, als Timesharing zu nutzen oder anderweitig kommerziell auszuschöpfen oder weiterzuverkaufen, sofern dies nicht ausdrücklich in Schriftform von Zendesk genehmigt wurde. Ohne Einschränkung des Vorstehenden unterliegt Ihr Recht zum Zugriff auf die API und deren Nutzung auch den Beschränkungen und Richtlinien, die bisweilen von Zendesk bezüglich der API gemäß den Angaben in der Dokumentation oder anderweitigen Kommunikationen gegenüber Ihnen entsprechend dieser Vereinbarung umgesetzt werden.

2.6 Kein Zugriff durch Konkurrenten: Wenn Sie ein direkter Konkurrent der Zendesk-Gruppe sind, dürfen Sie nicht auf die Dienste zugreifen es sei denn Zendesk hat Ihnen vorher eine schriftliche Genehmigung dazu erteilt. Sie dürfen nicht zu Wettbewerbszwecken auf die Dienste zugreifen.

2.7 Für die Bereitstellung und Nutzung gewisser Dienste gelten die dienstspezifischen Bedingungen von Zendesk.

2.8 Gebietsspezifische Zusatzbedingungen. Die Bereitstellung und Nutzung von Diensten in bestimmten Gerichtsbarkeiten unterliegt den gebietsspezifischen Bedingungen von Zendesk.

SECTION 3. CANCELLATION AND TERMINATION

3.1Entsprechend den Bedingungen unserer Vereinbarung mit dem Wiederverkäufer (der “Wiederverkaufsvereinbarung”) sind wir berechtigt, Ihr Abonnement für den Dienst, Ihre Rechte zum Zugriff auf und den Gebrauch des Dienstes oder Ihres Kontos auszusetzen oder zu kündigen und alle Dienstdaten zu entfernen und zu löschen, wenn: (a) wir vom Wiederverkäufer darüber informiert werden, dass Sie die Beträge, die dem Wiederverkäufer aufgrund Ihres Abonnements für einen Dienst geschuldet sind, nicht bezahlt haben; oder (b) der Reseller keine Beträge zahlt, die er/sie gemäß der Wiederverkaufsvereinbarung in Bezug auf Ihr Abonnement für einen Dienst schuldet.Sie stimmen diesen Aussetzungs- und Kündigungsrechten zu und bestätigen und akzeptieren, dass Zendesk keinerlei Haftung Ihnen gegenüber in Bezug auf eine solche Aussetzung oder Kündigung übernimmt.Ihr einziger Rückgriff auf eine solche Aussetzung oder Kündigung erfolgt gegen den Wiederverkäufer.

3.2 Nach der Beendigung oder Kündigung Ihres Abonnements für den Dienst und/oder das Konto behalten wir uns das Recht vor, alle Servicedaten im normalen Betriebsablauf zu löschen.Servicedaten können nicht wiederhergestellt werden, wenn Ihr Konto gekündigt wird.

3.3 A Party may terminate this Agreement for cause (a) upon written notice to the other Party of a material breach if such breach remains uncured at the expiration of thirty (30) days from the date of the breaching Party’s receipt of such notice; or (b) if the other Party becomes the subject of a petition in bankruptcy or any other proceeding relating to insolvency, receivership, liquidation or assignment for the benefit of creditors.

3.4 Auf Ihre schriftliche Anfrage hin stellen wir die Dienst-Daten gemäß den Angaben in der Dokumentation für einen Zeitraum von dreißig (30) Tagen nach dem Datum des Inkrafttretens der Kündigung, dem Ablauf oder der Migration Ihres Kontos zur Verfügung, damit Sie sie exportieren oder herunterladen können, sofern wir Ihr Konto nicht aufgrund Ihrer Verletzung der Vereinbarung gesperrt oder gekündigt haben, in welchem Falle Ihre Dienst-Daten zum Herunterladen verfügbar sind, bis wir Sie über diese Sperrung oder Kündigung benachrichtigt haben.Danach sind wir nicht mehr verpflichtet, Dienst-Daten aufzubewahren oder bereitzustellen, und löschen gemäß den Angaben in der Dokumentation, sofern es nicht im Rahmen der Gesetze oder einer Rechtsordnung verboten ist, Ihre Dienst-Daten in unseren Diensten gemäß unserer Richtlinie zur Löschung von Dienst-Daten, die auf der Website über Richtlinien und Rahmenbedingungen von Zendesk verfügbar ist.

ABSCHNITT 4. VERTRAULICHE INFORMATIONEN

4 Each Party will protect the other’s Confidential Information from unauthorized use, access or disclosure in the same manner as each Party protects its own Confidential Information, but with no less than reasonable care. Except as otherwise expressly permitted pursuant to this Agreement, each Party may use the other Party’s Confidential Information solely to exercise its respective rights and perform its respective obligations under this Agreement and shall disclose such Confidential Information (a) solely to the employees and/or non-employee service providers and contractors who have a need to know such Confidential Information and who are bound by terms of confidentiality intended to prevent the misuse of such Confidential Information; (b) as necessary to comply with an order or subpoena of any administrative agency or court of competent jurisdiction; or (c) as reasonably necessary to comply with any applicable law or regulation. Except for Zendesk’s Security Non-Disclosure Agreement, the provisions of this Section 4 shall control over any non-disclosure agreement by and between the Parties and any such non-disclosure agreement shall have no further force or effect with respect to the exchange of Confidential Information after the execution of this Agreement. To be clear, any exchange of Confidential Information prior to the execution of this Agreement shall continue to be governed by any such non-disclosure agreement.

ABSCHNITT 5. EIGENTUM AN UND SICHERHEIT VON DIENST-DATEN

5.1 Eigentum an Dienst-Daten:Der Abonnent behält die Eigentumsrechte an allen Dienst-Daten, die im Rahmen dieser Vereinbarung Verarbeitet werden.

5.2 Kein Verkauf von Dienst-Daten.Zendesk wird Ihre Dienst-Daten nie an Dritte verkaufen, verleihen, oder verleasen.Wir geben Ihre Dienst-Daten nicht an Dritte weiter, es sei denn, dies ist im Rahmen dieser Vereinbarung erlaubt und dient der Bereitstellung, Sicherung und Verbesserung der Dienste.

5.3 Sicherheitsvorkehrungen: Die Zendesk Gruppe wird angemessene administrative, physische und technische Sicherheitsvorkehrungen unterhalten, um die Sicherheit, Vertraulichkeit und Unversehrtheit der Dienst-Daten für Enterprise Services gemäß den unter „Wie Wir Ihre Dienst-Daten schützen (Enterprise Services)“ beschriebenen Enterprise-Sicherheitsmaßnahmen und für Innovationsdienstleistungen gemäß den unter „Wie Wir Ihre Dienst-Daten schützen (Innovationsdienstleistungen)“ beschriebenen Innovationsdienstleistungen-Sicherheitsmaßnahmen sowie gemäß den ergänzenden Bedingungen für alle Eingesetzten Verbundenen Dienste zu schützen. Die Einhaltung der Enterprise-Sicherheitsmaßnahmen bzw. Innovationsdienstleistungen-Sicherheitsmaßnahmen ist als Einhaltung der Verpflichtungen der Zendesk-Gruppe zum Schutz der Dienst-Daten, der in diesem Vertrag geregelt ist, zu betrachten.

ABSCHNITT 6. DATENSCHUTZBESTIMMUNGEN

6.1 Data Processing Agreement and Subscriber as Data Controller. To the extent Service Data constitutes Personal Data, the Parties agree that You shall be deemed to be the Data Controller, and the relevant entity in the Zendesk Group shall be deemed to be the Data Processor, as those terms are understood under the Applicable Data Protection Law. Subject to the confidentiality terms set forth herein, Zendesk may receive, collect, store and/or Process Personal Data based on Our legitimate interest under Applicable Data Protection Law to operate the Services. We explain how We process Service Data in our role as Data Processor in our Privacy and Data Protection Website available at: https://www.zendesk.com/company/privacy-and-data-protection/ and in our Data Processing Agreement, which can be executed here: https://www.zendesk.com/company/data-processing-form/. Upon execution by Subscriber, the DPA is hereby incorporated by reference herein into the terms of this Agreement.

6.2 Nachtrag zum kalifornischen Verbraucherschutzgesetz (California Consumer Privacy Act, CCPA). Der Nachtrag von Zendesk zum CCPA kann hier aufgerufen werden: https://www.zendesk.com/company/ccpa-addendum/. Bei Aufruf durch den Abonnenten wird der CCPA-Nachtrag hiermit unter Bezugnahme hierin in die Bedingungen dieser Vereinbarung einbezogen.

6.3 Sub-Processors. You acknowledge and agree that Zendesk may use Sub-Processors, who may access Service Data, to provide, secure and improve the Services. We shall be responsible for the acts and omissions of members of Zendesk Personnel and Sub-Processors to the same extent that We would be responsible if Zendesk was performing the services of each Zendesk Personnel or Sub-Processor directly under the terms of this Agreement. The names and locations of all current Sub-Processors used for the Processing of Personal Data within Service Data under this Agreement are set forth in the Sub-Processor Policy available on Zendesk’s Agreements and Terms Website.

6.4 Agent-Kontaktdaten.Wenn Zendesk Agent-Kontaktdaten erhebt, einschließlich in unserer Funktion als Datenverantwortlicher, werden diese von Zendesk als personenbezogene Daten gemäß unserer Datenschutzrichtlinie und den globalen verbindlichen Unternehmensregelungen für Datenverantwortliche von Zendesk verarbeitet.In unserer Datenschutzrichtlinie wird erläutert, wie wir Agent-Kontaktdaten erfassen und verarbeiten. Sie sind dafür verantwortlich, Ihre Agenten über ihre Rechte zu informieren, die in unserer Datenschutzrichtlinie aufgeführt sind.

6.5 Produktinterne Cookies. Wann immer Sie, Ihre Agenten oder Ihre Endnutzer mit unseren Diensten interagieren, gilt die Zendesk-Richtlinie für produktinterne Cookies.

ABSCHNITT 7. VORÜBERGEHENDE SPERRE

Wir behalten uns das Recht vor, Funktionen zu beschränken oder die Dienste (oder einen Teil davon), Ihr Konto oder die Rechte von Ihnen und/oder Ihren Agenten oder Endnutzern für den Zugriff und die Nutzung der Dienste zu sperren und alle Dienst-Daten oder andere Inhalte zu entfernen, zu deaktivieren oder zu isolieren, wenn (a) wir vernünftigerweise der Auffassung sind, dass Sie, Agenten oder Endnutzer gegen diese Vereinbarung verstoßen haben, oder (b) wir vermuten oder erkennen, dass bösartige Software mit Ihrem Konto oder mit der Nutzung eines Dienstes durch Sie, Agenten oder Endnutzer verknüpft ist. Dieses Recht beinhaltet die Entfernung oder Deaktivierung von Dienst-Daten oder anderen Inhalten gemäß unserem Hinweis und unserer Vermeidungsrichtlinie zu Urheberrechtsverletzungen, die auf der Website von Zendesk zu geistigem Eigentum (GE) verfügbar sind. Darüber hinaus behalten wir uns das Recht vor, unverzüglich Ihr Konto zu sperren, wenn Sie gegen die Richtlinie von Zendesk zu Benutzerinhalten und Benutzergebaren verstoßen. Sofern es nicht rechtlich verboten ist, oder wenn wir rechtlich zur Ergreifung sofortiger Maßnahmen verpflichtet sind, unternehmen wir geschäftlich angemessene Bemühungen, Sie direkt per E-Mail zu kontaktieren, um Sie zu informieren, wenn eine der vorgenannten Aktionen durchgeführt wird. Wir haften nicht gegenüber Ihnen, Agenten, Endnutzern oder jeglichen Dritten für solche Änderungen, Aussetzungen oder Aufhebungen Ihrer Rechte zum Zugreifen auf die Dienste und zu ihrer Nutzung. Alle mutmaßlich betrügerischen, missbräuchlichen oder illegalen Aktivitäten durch Sie, Agenten oder Endnutzer können nach unserem alleinigen Ermessen an die Vollstreckungsbehörden übergeben werden.

ABSCHNITT 8. DIENSTE, DIE KEINE ZENDESK-DIENSTE SIND

Sollten Sie sich entscheiden Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind, zu aktivieren, darauf zuzugreifen oder diese zu nutzen, unterliegen Ihr Zugriff und Ihre Nutzung dieser Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind, ausschließlich den Bedingungen dieser Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind. Zendesk gibt keine Empfehlungen ab, ist nicht verantwortlich oder haftbar und gibt keine Zusicherungen in Bezug auf einen Aspekt dieser Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind, darunter insbesondere Inhalt oder die Art und Weise, wie sie mit Daten (einschließlich Dienst-Daten) umgehen, diese schützen, verwalten oder verarbeiten, oder eine Interaktion zwischen Ihnen und dem Anbieter solcher Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind. Wir können Ihnen die durchgehende funktionelle Verfügbarkeit solcher Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind, nicht garantieren und können den Zugriff darauf deaktivieren, ohne Sie zu einer Rückerstattung, Gutschrift oder Entschädigung zu berechtigen, wenn beispielsweise, und nicht darauf beschränkt, ein Anbieter, der Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind, anbietet, diese Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind, nicht mehr für eine Zusammenwirkung mit dem entsprechenden Dienst in einer für Uns annehmbaren Weise zur Verfügung stellt. Sie verzichten unwiderruflich auf jegliche Ansprüche an Zendesk im Hinblick auf derartige Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind. Zendesk haftet nicht für Schäden oder Verluste, die sich aufgrund oder in Verbindung mit Ihrer Aktivierung, Ihrem Zugriff auf oder Ihrer Nutzung derartiger Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind, oder Ihrem Vertrauen auf die Datenschutzpraktiken, Datensicherheitsprozesse oder andere Richtlinien von Anbietern derartiger Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind, tatsächlich oder mutmaßlich ergeben. Möglicherweise müssen Sie sich für derartige Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind, auf deren jeweiligen Websites registrieren oder anmelden. Durch Aktivierung von Diensten, die keine Zendesk-Dienste sind, gewähren Sie Zendesk ausdrücklich die Genehmigung, bei Bedarf Ihren Login und Ihre Dienst-Daten offenzulegen, um die Nutzung oder Aktivierung derartiger Dienste, die keine Zendesk-Dienste sind, zu ermöglichen.

ABSCHNITT 9. KOSTENLOSE PROBEZUGÄNGE UND BETA-DIENSTE

9.1 Wenn Sie sich für einen kostenlosen Probezugang für einen der Dienste registrieren, stellen wir diese Dienste gemäß den Geschäftsbedingungen bereit, die verfügbar sind unter: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/free-trial-terms.

9.2 We may make Beta Services available to You at no charge under the Beta Services terms and conditions stated at: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/beta-services-terms/.

ABSCHNITT 10. GEISTIGE EIGENTUMSRECHTE

10.1 Jede Partei behält alle Rechte, Titel und Ansprüche an allen Rechten des Geistigen Eigentums. Die Ihnen, Ihren Agenten und Endbenutzern in der vorliegenden Vereinbarung gewährten Rechte zur Nutzung des/der Dienste(s) geben Ihnen keine weiteren Rechte an dem/den Dienst(en) oder an den damit verbundenen Rechten des Geistigen Eigentums. Vorbehaltlich lediglich der beschränkten Rechte zum Zugriff auf und zur Nutzung des Dienstes (der Dienste), verbleiben wie hier ausdrücklich vermerkt alle Rechte, Rechtsansprüche und Interessen an den Diensten sowie an allen Hardware-, Software- und anderen Komponenten, die zum Dienst gehören bzw. zu dessen Bereitstellung genutzt werden, einschließlich aller zugehöriger geistiger Eigentumsrechte, bei Zendesk und sind nach wie vor ausschließliches Eigentum von Zendesk.

10.2 Die Zendesk-Gruppe erhält eine voll bezahlte, lizenzgebührfreie, weltweit gültige, übertragbare, unterlizenzierbare (über mehrere Ebenen hinweg), abtretbare, unwiderrufliche und unbefristete Lizenz, um Vorschläge, Erweiterungsanfragen, Empfehlungen oder anderes Feedback, das Wir von Ihnen, Agenten oder Endbenutzer oder in Ihrem Auftrag handelnden Dritten erhalten, zu implementieren, zu nutzen, zu ändern, für kommerzielle Zwecke einsetzen und/oder in den Diensten einzugliedern. Die Zendesk-Gruppe behält sich außerdem das Recht vor, das geistige Eigentum für alle Funktionen, Funktionalitäten oder Komponenten zu schützen, die auf Vorschlägen, Verbesserungswünschen, Empfehlungen oder anderen Rückmeldungen beruhen oder durch Vorschläge, Verbesserungswünsche, Empfehlungen oder andere Rückmeldungen initiiert wurden, die wir von Ihnen, Agenten, Endbenutzern oder anderen in Ihrem Namen tätigen Dritten erhalten.

10.3 You may only use the Zendesk Marks in a manner permitted by Our Trademark Usage Guidelines available on Zendesk’s Intellectual Property Website, provided You do not attempt, now or in the future, to claim any rights in the Zendesk Marks, degrade the distinctiveness of the Zendesk Marks, or use the Zendesk Marks to disparage or misrepresent Zendesk or Our Services. Zendesk’s ability to use Subscriber’s trademarks, service marks, service or trade names or logos will be set forth by mutual agreement of the Parties.

ABSCHNITT 11. GEWÄHRLEISTUNGEN, GARANTIEN UND HAFTUNGSAUSSCHLÜSSE

11.1 Authority. Each Party represents that it has validly entered into this Agreement and has the legal power to do so.

11.2 Garantien: Wir garantieren dafür, dass während eines geltenden Abonnementzeitraums (a) dieser Vertrag und die dazugehörige Dokumentation alle anwendbaren entsprechende administrativen, physischen und technischen Sicherheitsvorkehrungen zum Schutz der Sicherheit, Vertraulichkeit und Integrität der Servicedaten beschreibt; und (b) die Dienste in wesentlichen Belangen in Übereinstimmung mit der betreffenden Dokumentation ausgeführt werden. Bei einer Verletzung einer Zusicherung in diesem Abschnitt sind Ihre ausschließlichen Rechtsbehelfe die in Abschnitt 3. 3 beschriebenen.

11.3 Haftungsausschluss: AUSGENOMMEN WIE AUSDRÜCKLICH IN ABSCHNITT 11.2 DARGELEGT: DIE WEBSITE UND DIE DIENSTE, EINSCHLIESSLICH ALLER SERVER- UND NETZWERKKOMPONENTEN, WERDEN „WIE BESEHEN“, „WIE VERFÜGBAR“ UND OHNE JEGLICHE GEWÄHRLEISTUNG BEREITGESTELLT, SOWEIT DIES GESETZLICH ZUGELASSEN IST, UND WIR LEHNEN AUSDRÜCKLICH JEGLICHE AUSDRÜCKLICHEN ODER STILLSCHWEIGENDEN GEWÄHRLEISTUNGEN AB, EINSCHLIESSLICH, ABER NICHT BESCHRÄNKT AUF ALLE STILLSCHWEIGENDEN GEWÄHRLEISTUNGEN HINSICHTLICH MARKTGÄNGIGKEIT, EIGENTUMSANSPRUCH, EIGNUNG FÜR EINEN BESTIMMTEN ZWECK ODER NICHTVERLETZUNG. SIE ERKENNEN AN, DASS WIR NICHT DAFÜR GARANTIEREN, DASS DER DIENST UNUNTERBROCHEN, ZEITGERECHT, SICHER, FEHLERFREI ODER FREI VON VIREN ODER ANDERER BÖSARTIGER SOFTWARE IST, UND DASS KEINE INFORMATIONEN ODER RATSCHLÄGE, DIE SIE VON UNS ODER ÜBER DIE DIENSTE ERHALTEN, EINE NICHT AUSDRÜCKLICH IM VORLIEGENDEN VERTRAG AUFGEFÜHRTE GEWÄHRLEISTUNG NACH SICH ZIEHT.

ABSCHNITT 12. FREISTELLUNG

12.1 Freistellung durch uns. Wir entschädigen Sie für und schützen sie vor allen Ansprüchen, die von einem Dritten an Sie gestellt werden aufgrund Ihrer Nutzung eines Dienstes im Rahmen der Genehmigung hierunter unter der Behauptung, dass dieser Dienst ein gültiges Patent, Urheberrecht, Markenzeichen oder Geschäftsgeheimnis verletzt (ein „GE-Anspruch“). Wir müssen uns auf unsere Kosten gegen einen solchen GE-Anspruch verteidigen und für die Schäden aufkommen, die Ihnen letztlich im Zusammenhang damit entstanden sind, einschließlich angemessener Gebühren und Kosten für die Anwälte, die von Zendesk mit dieser Verteidigung beauftragt wurden, sofern (a) Sie Zendesk unverzüglich über die Drohung mit einem solchen GE-Anspruch oder die Benachrichtigung darüber informieren, (b) wir die alleinige und exklusive Kontrolle und Autorität zur Auswahl der Verteidiger und zur Verteidigung gegen einen solchen GE-Anspruch und/oder zur Formulierung eines solchen GE-Anspruchs besitzen (wir dürfen aber keinen Anspruch stellen oder beeinträchtigen, der zu einer Haftung oder der Zulassung einer Haftung durch Sie ohne Ihre vorherige schriftliche Einwilligung führt), und (c) Sie diesbezüglich vollumfänglich mit Zendesk kooperieren. Wenn die Nutzung eines Dienstes durch Sie, Agenten oder Endnutzer zum Gegenstand eines solchen GE-Anspruchs geworden ist oder unserer Auffassung nach wahrscheinlich werden wird, können wir nach unserer Wahl und auf unsere Kosten (i) Ihnen das Recht gewähren, den/die Dienst(e) weiterhin gemäß den Angaben hierunter zu nutzen, (ii) einen Dienst ersetzen oder ändern, damit er konform wird, oder (iii) wenn die Optionen (i) und (ii) entsprechend der Bestimmung durch Zendesk nicht geschäftlich sinnvoll oder praktikabel sind, Ihr Abonnement des Dienstes/der Dienste kündigen und Ihnen anteilsmäßig alle zuvor für den entsprechenden ungenutzten Teil Ihres Abonnementzeitraums für diesen Dienst/diese Dienste an Zendesk gezahlten Abonnementgebühren zurückzahlen. Wir übernehmen keine Haftung oder Verpflichtungen im Rahmen dieses Abschnitts 13.1 hinsichtlich jeglicher GE-Ansprüche, wenn der entsprechende Anspruch vollständig oder teilweise verursacht wird durch (x) Compliance bezüglich von Ihnen bereitgestellten Designs, Daten, Anweisungen oder Spezifikationen, (y) Änderung des Dienstes/der Dienste durch jemand anders als Zendesk oder Personal von Zendesk, oder (z) die Kombination, den Betrieb oder die Nutzung des Dienstes/der Dienste mit anderer Hardware oder Software, wenn ein Dienst selbst keinen Verstoß darstellen würde. Die Bestimmungen dieses Abschnitts 12.1 legen die alleinige, exklusive und vollständige Haftung von Zendesk gegenüber Ihnen dar und stellen Ihren einzigen Rechtsbehelf hinsichtlich eines GE-Anspruchs dar, der aufgrund des Zugriffs auf einen Dienst oder der Nutzung eines Dienstes durch Sie, Agenten oder Endnutzer gestellt wurde.

12.2 Indemnification by You. You will indemnify, defend, and hold Zendesk harmless against any claim brought by a third party against Zendesk (a) arising from or related to use of a Service by You (not from or related to the Service itself), Agents or End-Users in breach of this Agreement; or (b) alleging that Your use of the Service or Your Service Data infringes or misappropriates a third party’s valid patent, copyright, trademark or trade secret; provided that (i) We promptly notify You of the threat or notice of such claim; (ii) You will have the sole and exclusive control and authority to select defense attorneys, and defend and/or settle any such claim (however, You shall not settle or compromise any claim that results in liability or admission of any liability by Us without Our prior written consent); and (iii) We fully cooperate with You in connection therewith.

ABSCHNITT 13. HAFTUNGSBESCHRÄNKUNG

13.1 UNTER KEINEN UMSTÄNDEN UND UNTER KEINEN RECHTLICHEN BEDINGUNGEN (OB IM RAHMEN VON VERTRAGSVERLETZUNGEN, UNERLAUBTER HANDLUNG, FAHRLÄSSIGKEIT ODER AUS ANDEREN GRÜNDEN) HAFTET EINE DER PARTEIEN DIESER VEREINBARUNG ODER IHRE VERBUNDENEN UNTERNEHMEN, LEITENDEN ANGESTELLTEN, DIREKTOREN, MITARBEITER, AGENTEN, DIENSTLEISTER, LIEFERANTEN ODER LIZENZGEBER DER ANDEREN PARTEI ODER EINEM VERBUNDENEN UNTERNEHMEN GEGENÜBER FÜR ENTGANGENEN GEWINN, ENTGANGENE VERKÄUFE ODER GESCHÄFTE, VERLORENE DATEN (DATENVERLUST WÄHREND DER ÜBERTRAGUNG ÜBER IHRE SYSTEME ODER ÜBER DAS INTERNET OHNE VERSCHULDEN VON ZENDESK), BETRIEBSUNTERBRECHUNG, VERLUST VON FIRMENWERT, DECKUNGSKOSTEN ODER ERSATZKOSTEN ODER FÜR JEDE ART INDIREKTER, ZUFÄLLIGER, BESONDERER, BEISPIELHAFTER, FOLGE- ODER STRAFSCHÄDEN- ODER SCHADENSERSATZ, ODER ANDERER INDIREKTER VERLUSTE ODER SCHÄDEN, DIE DER ANDEREN PARTEI ODER EINEM VERBUNDENEN UNTERNEHMEN IM ZUSAMMENHANG MIT DIESER VEREINBARUNG, DEN DIENSTLEISTUNGEN ODER BERATUNGSLEISTUNGEN ENTSTEHEN, UNABHÄNGIG DAVON OB DIESE PARTEI AUF DIE MÖGLICHKEIT SOLCHER SCHÄDEN HINGEWIESEN WURDE ODER DIESE HÄTTE VORHERSEHEN KÖNNEN.

13.2 NOTWITHSTANDING ANYTHING TO THE CONTRARY IN THIS AGREEMENT, THE ZENDESK GROUP’S AGGREGATE LIABILITY TO YOU, ANY AFFILIATE, OR ANY THIRD PARTY ARISING OUT OF THIS AGREEMENT, THE SERVICES OR PROFESSIONAL SERVICES, SHALL IN NO EVENT EXCEED THE SUBSCRIPTION CHARGES AND/OR CONSULTING FEES PAID BY RESELLER TO ZENDESK WITH RESPECT TO YOUR SUBSCRIPTION TO SUCH SERVICE DURING THE TWELVE (12) MONTHS PRIOR TO THE FIRST EVENT OR OCCURRENCE GIVING RISE TO SUCH LIABILITY. YOU ACKNOWLEDGE AND AGREE THAT THE ESSENTIAL PURPOSE OF THIS SECTION 14.2 IS TO ALLOCATE THE RISKS UNDER THIS AGREEMENT BETWEEN THE PARTIES AND LIMIT POTENTIAL LIABILITY GIVEN THE SUBSCRIPTION CHARGES AND CONSULTING FEES, WHICH WOULD HAVE BEEN SUBSTANTIALLY HIGHER IF WE WERE TO ASSUME ANY FURTHER LIABILITY OTHER THAN AS SET FORTH HEREIN. WE HAVE RELIED ON THESE LIMITATIONS IN DETERMINING WHETHER TO PROVIDE YOU WITH THE RIGHTS TO ACCESS AND USE THE SERVICES AND/OR THE PROFESSIONAL SERVICES PROVIDED FOR IN THIS AGREEMENT.

THE LIMITATIONS SET FORTH IN SECTION 13.2 SHALL NOT APPLY TO CLAIMS OR DAMAGES RESULTING FROM ZENDESK’S IP CLAIMS INDEMNITY OBLIGATIONS IN SECTION 12.1 OF THIS AGREEMENT.

13.3 DIE HIERIN VORGESEHENE HAFTUNGSBESCHRÄNKUNG GILT INSGESAMT FÜR SÄMTLICHE SCHADENSERSATZANSPRÜCHE DES ABONNENTEN UND SEINER VERBUNDENEN UNTERNEHMEN UND IST NICHT KUMULATIV.

13.4In einigen Gerichtsbarkeiten sind der Ausschluss stillschweigender Gewährleistungen und die Beschränkung der Haftung für Neben- und Folgeschäden, Personenschaden oder Tod nicht zulässig, sodass einige der oben angeführten Beschränkungen möglicherweise für Sie nicht gelten. IN DIESEN GERICHTSBARKEITEN IST DIE HAFTUNG VON ZENDESK AUF DEN GESETZLICH ZULÄSSIGEN RAHMEN BESCHRÄNKT.

13.5 Jegliche Schadensersatzansprüche, die Sie gegenüber Zensdesk haben, sind ausschließlich gegen Zendesk und nicht gegen ein anderes Unternehmen, oder leitende Angestellte, Direktoren, Vertreter oder Agenten von Zendesk oder einem anderen Unternehmen durchsetzbar.

ABSCHNITT 14.EXTERNE DIENSTANBIETER

You agree that the Zendesk Group, and the third-party service providers that are utilized by the Zendesk Group to assist in providing the Services to You, shall have the right to access Your Account and to use, reproduce, distribute, and display the Personal Data of Your Agents to the extent necessary to provide, secure or improve the Services. Any third-party service providers utilized by the Zendesk Group will only be given access to Your Account as is reasonably necessary to provide the Services and will be subject to (a) confidentiality obligations which are commercially reasonable and substantially consistent with the standards described in Section 4; and (b) such third party service provider’s agreement to comply with the data transfer restrictions applicable to Personal Data within Service Data as set forth in Section 6.

ABSCHNITT 15. ÜBERTRAGUNG, GESAMTVERTRAG UND ÄNDERUNGEN

15.1 Assignment. Under the terms of the Reseller Agreement, Your agreement with the Reseller with respect to Your subscription to the Service may be assigned to Zendesk. You agree that if Your agreement with Reseller is assigned to Zendesk, Your continued rights to access and use the Service shall be subject to Zendesk’s then standard Master Subscription Agreement and You consent to the application of such terms and conditions, including without limitation, the billing and payment provisions contained therein. You agree that following any such assignment, You shall, upon request by Zendesk, provide such information as is required to secure payment for any Subscription Term commencing after such assignment. You may not, directly or indirectly, by operation of law or otherwise, assign all or any part of this Agreement or Your rights under this Agreement or delegate performance of Your duties under this Agreement without Our prior written consent, which consent will not be unreasonably withheld. We may assign this Agreement to any member of the Zendesk Group or in connection with any merger or change of control of Zendesk or the Zendesk Group or the sale of all or substantially all of Our assets provided that any such successor agrees to fulfill its obligations pursuant to this Agreement. If requested by Zendesk, You must execute Our form to give effect to Zendesk’s assignment. Subject to the foregoing restrictions, this Agreement will be fully binding upon, inure to the benefit of and be enforceable by the Parties and their respective successors and assigns.

15.2 Entire Agreement. This Agreement constitutes the entire agreement, and supersedes any and all prior agreements between You and Zendesk with regard to the subject matter hereof. This Agreement shall apply in lieu of the terms or conditions in any purchase order or other order documentation You or any entity which You represent provides (all such terms or conditions being null and void), and, except as expressly stated herein, there are no other agreements, representations, warranties, or commitments which may be relied upon by either Party with respect to the subject matter hereof. There are no oral promises, conditions, representations, understandings, interpretations or terms of any kind between the Parties, except as may otherwise be expressly provided herein. The headings used herein are for convenience only and shall not affect the interpretation of the terms of this Agreement.

15.3 Änderungen: Wir behalten uns das Recht vor, diesen Vertrag mitunter zu ändern, in welchem Fall der neue Vertrag frühere Versionen ersetzt. Wir benachrichtigen Sie mindestens zehn (10) Tage vor dem Inkrafttreten einer derartigen Änderung und Ihre fortgesetzte Nutzung der Dienste nach dem Inkrafttreten einer derartigen Änderung wird von Zendesk als Zustimmung Ihrerseits zu einer derartigen Änderung verstanden. Ein Versagen seitens Zendesk, eine Bestimmung des vorliegenden Vertrages zu einem beliebigen Zeitpunkt durchzusetzen, ist nicht als Verzicht auf diese Bestimmung oder jede andere Bestimmung des vorliegenden Vertrags zu verstehen.

ABSCHNITT 16. TRENNBARKEIT

Sollte ein Gericht oder eine andere zuständige Behörde eine Bestimmung des vorliegenden Vertrags für nicht durchsetzbar erklären, wird diese Bestimmung vom Gericht dahingehend abgeändert und ausgelegt, dass sie der Zielsetzung der ursprünglichen Bestimmung so weit wie gesetzlich zulässig nahekommt und die Wirksamkeit der übrigen Bestimmungen des vorliegenden Vertrags bleibt hiervon unberührt.

ABSCHNITT 17. EINHALTUNG DER AUSFUHRVORSCHRIFTEN UND NUTZUNGSEINSCHRÄNKUNGEN

The Services and other Zendesk technology, and derivatives thereof, may be subject to export controls and economic sanctions laws and regulations of the United States and other jurisdictions. Subscriber agrees to comply with all such laws and regulations as they relate access to the Services and other Zendesk technology. Subscriber represents that they are not named on any U.S. government restricted-party list, will not permit any Agent or End-User to access or use any Service in a U.S.-embargoed country or region (currently Cuba, Iran, North Korea, Syria or Crimea), and will not permit the Service to be used for any prohibited end use (e.g., nuclear, chemical, or biological weapons proliferation, or missile-development purposes).

ABSCHNITT 18. BEZIEHUNG ZWISCHEN DEN PARTEIEN

Die Vertragsparteien sind unabhängige Vertragnehmer. Der vorliegende Vertrag begründet weder eine Partnerschaft, ein Franchise, ein Joint Venture, ein Vermittlungs- oder Treuhänder- oder Arbeitsverhältnis zwischen den Vertragsparteien.

ABSCHNITT 19. MITTEILUNG

19.1 Alle Mitteilungen, die Zendesk Ihnen im Rahmen dieser Vereinbarung bereitzustellen hat, können in schriftlicher Form (a) per landesweit anerkanntem Zustelldienst mit Übernachtzustellung („Kurierdienst“) oder per US-Bundespost an die von Ihnen in einem Auftragsformular angegebene Postanschrift oder (b) per E-Mail an die für den Kontoinhaber angegebene E-Mail-Adresse angedient werden.

19.2 Alle von Ihnen im Rahmen dieser Vereinbarung für Zendesk bereitgestellten Rechtshinweise müssen schriftlich in englischer Sprache per (a) Kurier oder US-Post an 989 Market Street, San Francisco, Kalifornien 94103 U.S.A. z. Hd.: Legal Department, oder (b) E-Mail an legalnotice@zendesk.com zugestellt werden. Alle anderen von Ihnen im Rahmen dieser Vereinbarung für Zendesk bereitgestellten Hinweise müssen schriftlich in englischer Sprache per E-Mail an revops@zendesk.com zugestellt werden.

19.3 Alle Mitteilungen gelten bei Zustellung per E-Mail unmittelbar und bei anderweitiger Zustellung zum Zeitpunkt des Eingangs bzw. zwei (2) Geschäftstage nach Aufgabe bei der Post oder bei einem Kurierdienst wie oben vorgesehen, als erteilt.

ABSCHNITT 20. GELTENDES RECHT

Diese Vereinbarung unterliegt dem Recht des Staates Kalifornien, ohne Bezugnahme auf die Grundsätze des Kollisionsrechts. Jede Auseinandersetzung, die aus diesem Vertrag entsteht, unterliegt der Gerichtshoheit vom Landkreis San Francisco in Kalifornien. Sie erklären sich ausdrücklich mit der persönlichen und ausschließlichen juristischen Zuständigkeit dieser Gerichtsbarkeit einverstanden, im Bezug auf Beilegung von Streitigkeiten, die sich aus der vorliegenden Vereinbarung oder aus dem Zugriff auf oder die Nutzung des Dienstes durch Sie, Agenten oder Endbenutzer ergeben.

ABSCHNITT 21. BESTIMMUNGEN ÜBER DIE BESONDERE VERWENDUNG DURCH DIE BUNDESREGIERUNG

Wenn Sie eine Behörde oder Einrichtung der US-Bundesregierung oder ein Auftragnehmer einer derartigen Behörde oder Einrichtung sind, gilt dieser Dienst als „Kommerzieller Gegenstand“ laut Definition dieses Begriffs in 48 C.F.R. §2.101 bestehend aus „Commercial Computer Software“ und „Commercial Computer Software Documentation“ laut Verwendung dieser Begriffe in 48 C.F.R. §12.212 oder 48 C.F.R. §227.7202. Im Einklang mit 48 C.F.R.§12.212 or 48 C.F.R. §227.7202-1 bis 227.7202-4, wird Ihnen dieser Dienst nur mit den Rechten lizenziert, die im Rahmen des vorliegenden Vertrags gewährt werden.

ABSCHNITT 22. ETHISCHES VERHALTEN UND COMPLIANCE

Keine der Parteien hat von einem ihrer Mitarbeiter oder Agenten im Zusammenhang mit dieser Vereinbarung illegale oder unangemessene Bestechungsleistungen, Schmiergelder, Zahlungen, Geschenke oder Wertgegenstände oder diesbezügliche Angebote erhalten. Angemessene Geschenke und Unterhaltungsangebote, die im normalen Geschäftsverlauf gewährt werden, stellen keinen Verstoß gegen die obige Beschränkung dar. Wir befolgen bei der Erbringung der Dienste unseren Verhaltenskodex, der hier verfügbar ist: https://investor.zendesk.com/ir-home/corporate-governance/governance-documents/default.aspx. Wenn Sie Kenntnis von einem Verstoß gegen die obigen Beschränkungen durch uns erlangen, müssen Sie angemessene Bemühungen unternehmen, um umgehend unsere Rechtsabteilung unter legalnotice@zendesk.com zu benachrichtigen.

ABSCHNITT 24. ÜBERDAUERUNG

Sections 2.1, 3.4, 4 – 6, 10 – 19 and 24 shall survive any termination of this Agreement with respect to use of the Services by You, Agents or End-Users. Termination of this Agreement shall not limit a Party’s liability for obligations accrued as of or prior to such termination or for any breach of this Agreement.

ABSCHNITT 25. DEFINITIONEN

Die Bedeutung der in dieser Vereinbarung groß geschriebenen Begriffe werden im Folgenden oder in einem anderen Bereich der Vereinbarung definiert.

Account: means any accounts or instances created by or on behalf of Subscriber or its Affiliates within the Services.

Additional Feature(s): means additional features or functionality (including Built by Zendesk Marketplace Applications, Zendesk Labs apps, Early Access Programs, or Beta Services) that are available or enabled through the Service, but do not form part of the Service. Additional Features also include third party services that are purchased and/or subscribed to via an Order Form and that are identified as being resold by Zendesk and governed by such third party’s alternate agreement. Additional Features are purchased or enabled separately and distinctly from Your Service Plan and Deployed Associated Services.

Affiliate: means, with respect to a Party, any entity that directly or indirectly controls, is controlled by, or is under common control with such Party, whereby “control” (including, with correlative meaning, the terms “controlled by” and “under common control”) means the possession, directly or indirectly, of the power to direct, or cause the direction of the management and policies of such person, whether through the ownership of voting securities, by contract, or otherwise.

Agent: means an individual (including those of Your Affiliates) authorized to use the Service(s) through Your Account as an agent and/or administrator, each as identified through an individual Agent Login.

Agent Contact Information: means Personal Data about Your Agents, such as their name and email address, that Zendesk stores separate from the Services in order to, among other things, communicate with Your Agents and provide customer support. Agent Contact Information is not considered Service Data.

Agent Login: means a unique username and associated password provisioned to an identifiable individual to permit them to access the Services.

Agreement: means the Master Subscription Agreement together with any and all Supplemental Terms, Order Forms, and other documents such as a SOW, BAA, CCPA Addendum and DPA (each, where applicable) along with the Zendesk Privacy Policy located on Zendesk’s Agreements and Terms Website.

API: means the application programming interfaces developed, made available and enabled by Zendesk that permit Subscribers to access certain functionality provided by the Services, including, without limitation, the REST API that enables the interaction with the Services automatically through HTTP requests and the application development API that enables the integration of the Services with other web applications.

Applicable Data Protection Law: means the following data protection law(s): (a) the EU Regulation 2016/679 entitled “On the protection of natural persons with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data, and repealing Directive 95/46/EC (General Data Protection Regulation or GDPR)” and any applicable national laws made under it.

Associated Services: means products, services, features and functionality designed to be used in conjunction with the Services that are not included in the Service Plan to which You subscribe. For avoidance of doubt, Additional Features that are expressly stated to be governed by separate Supplemental Terms shall not be deemed an Associated Service. Where You have purchased, deployed, or subscribed to an Associated Service, such Associated Service is referred to as a “Deployed Associated Service.”

Beta Services: means a product, service or functionality provided by Zendesk that may be made available to You to try at Your option at no additional charge which is clearly designated as beta, pilot, limited release, non-production, early access, evaluation or by a similar description.

Built by Zendesk Marketplace Applications: means integrations and applications created or developed by Zendesk or its Affiliates and made available in the Zendesk Marketplace (available at https://www.zendesk.com/apps) which will be governed by this Agreement unless Zendesk otherwise communicates a different agreement to You at the time of Your deployment of or access to the integration or application.

Confidential Business Information: means all Confidential Information that is not Service Data, including, without limitation, Your Agents’ Personal Data and Account information, which Zendesk may store in its systems separate from the Service and in accordance with Our security policies and procedures.

Confidential Information: means all information disclosed by one Party to the other Party which is in tangible form and designated as confidential or is information, regardless of form, which a reasonable person would understand to be confidential given the nature of the information and circumstances of disclosure, including, but not limited to, the terms of this Agreement, Service Data, Personal Data and Confidential Business Information. Notwithstanding the foregoing, Confidential Information shall not include information that (a) was already known to the receiving Party at the time of disclosure by the disclosing Party; (b) was or is obtained by the receiving Party from a third party not known by the receiving Party to be under an obligation of confidentiality with respect to such information; (c) is or becomes generally available to the public other than by violation of this Agreement or another valid agreement between the Parties; or (d) was or is independently developed by the receiving Party without the use of the disclosing Party’s Confidential Information.

Documentation: means any written or electronic documentation, images, video, text or sounds specifying the functionalities or limitations of the Services or describing Service Plans, as applicable, provided or made available by Zendesk to You in the applicable Zendesk help center(s), Site or Zendesk developer website (https://developer.zendesk.com/); provided, however, that Documentation shall specifically exclude any “community moderated” forums as provided or accessible through such knowledge base(s).

End-User: means any person or entity other than Subscriber or Agents with whom Subscriber, its Agents, or its End-Users interact while using a Service.

Enterprise Services: means any Service not designated on Zendesk’s Innovation Services List available on Zendesk’s Agreements and Terms Website.

Force Majeure Event: means any circumstances beyond Our reasonable control, including, but not limited to, an act of God, act of government, flood, fire, earthquake, civil unrest, act of terror, strike or other labor problem (other than one involving Our employees), Internet service provider failure or delay, Non-Zendesk Services, or acts undertaken by third parties, including without limitation, denial of service attack.

Innovation Services: means any Service or feature described on Zendesk’s Innovation Services List available on Zendesk’s Agreements and Terms Website.

Intellectual Property Rights: means any and all respective patents, inventions, copyrights, trademarks, domain names, trade secrets, know-how and any other intellectual property and/or proprietary rights.

Legal Notice: means any notice provided by Subscriber to Zendesk under Sections 3.3 and 12.1 of this Agreement.

Malicious Software: means any viruses, malware, Trojan horses, time bombs, or any other similar harmful software.

Non-Zendesk Services: means third party products, applications, services, software, networks, systems, directories, websites, databases and information which a Service links to, or which You may connect to or enable in conjunction with a Service, including, without limitation, Non-Zendesk Services which may be integrated directly into Your Account by You or at Your direction.

Order Form: means Our generated service order form(s) executed or approved by the Reseller managing Your subscription to the Service with respect to Your subscription to a Service, which may detail, among other things, the number of Agents authorized to use a Service under Your subscription and the Service Plan applicable to Your subscription to a Service.

Personal Data: means any information relating to an identified or identifiable natural person (‘data subject’) where an identifiable natural person is one who can be identified, directly or indirectly, in particular by reference to an identifier such as name, an identification number, location data, an online identifier or to one or more factors specific to their physical, physiological, mental, economic, cultural or social identity of that natural person.

Personnel: means employees and/or non-employee service providers and contractors of the Zendesk Group engaged by the Zendesk Group in connection with performance hereunder.

Planned Downtime: means planned downtime for upgrades and maintenance to the Services scheduled in advance of such upgrades and maintenance.

Privacy Policy: means Zendesk’s privacy policy located at https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/privacy-policy/.

Processing/to Process/Processed: means any operation or set of operations which is performed on Personal Data or on sets of Personal Data, whether or not by automated means, such as collection, recording, organization, structuring, storage, adaptation or alteration, retrieval, consultation, use, disclosure by transmission, dissemination or otherwise making available, alignment or combination, restriction, erasure or destruction.

Professional Services: means consulting and professional services (including any training, success and implementation services) provided by Zendesk Personnel as indicated on an Order Form or other written document such as a SOW. Professional Services may also be referred to as Consulting Services in the Documentation or SOW.

Service(s): means the products and services that are ordered by the Reseller on Your behalf online through a link or via an Order Form referencing this Agreement, whether on a trial or paid basis, and whether Enterprise Services or Innovation Services, and made available online by Us, via the applicable subscriber login link and other web pages designated by Us, including, individually and collectively, the applicable Software, updates, API, Documentation, and all Deployed Associated Services that are provided under this Agreement. “Services” exclude (a) Non-Zendesk Services as that term is defined in this Agreement; and (b) any Additional Features or Associated Services that are not provided under this Agreement or Your Service Plan. From time to time, the names and descriptions of the Services or any individual Service may be changed. To the extent Subscriber is given access to such Service as so described by virtue of a prior Order Form or other prior acceptance of this Agreement, this Agreement shall be deemed to apply to such Service as newly named or described.

Service Data: means all electronic data, text, messages, communications or other materials submitted to and stored within a Service by You, Agents and End-Users in connection with Your use of such Service.

Service Data Breach: means an unauthorized access or improper disclosure that has been verified to have affected Your Service Data.

Service Plan(s): means the packaged service plan(s) and the functionality and services associated therewith (as detailed on the Site and in Documentation applicable to the Service) for the Services.

Site: means a website operated by the Zendesk Group, including www.zendesk.com, as well as all other websites that the Zendesk Group operates (but shall not include the Services).

Software: means software provided by Zendesk (either by download or access through the internet) that allows Agents or End-Users to use any functionality in connection with the applicable Service.

Sub-processor: means any third-party data processor engaged by Zendesk, including entities from the Zendesk Group, that receives Service Data from Zendesk for Processing on behalf of Subscriber and in accordance with Subscriber’s instructions (as communicated by Zendesk) and the terms of its written subcontract, as stated at: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022185294/.

Subscription Charges: means all charges associated with Your access to and use of an Account.

Subscription Term: means the period during which You have agreed to subscribe to a Service.

Supplemental Terms: means the additional terms and conditions that are (a) included or incorporated on an Order Form via hyperlink or other reference (e.g., when a Deployed Associated Service is purchased); (b) applicable to Professional Services when purchased by You; (c) applicable to Additional Features when activated by You; and (d) Zendesk’s Service-Specific Terms; and (e) Zendesk’s Region-Specific Terms.

Taxes: means taxes, levies, duties or similar governmental assessments, including value-added, sales, use or withholding taxes assessable by any local, state, provincial or foreign jurisdiction.

Usage Charges: means additional Subscription Charges that are incurred by Subscriber relating to the use of certain features and functionality that Subscriber enables within the Service.

“We,” “Us” or “Our”: means Zendesk as defined below.

Zendesk: means Zendesk, Inc., a Delaware corporation, or any of its successors or assignees.

Zendesk’s Agreements and Terms Website: means the website located at: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/.

Zendesk Group: means Zendesk, Inc., a Delaware Corporation together with all its Affiliates.

Zendesk’s In-Product Cookie Policy: means the policy as stated at https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022367393-Zendesk-in-product-cookie-policy.

Zendesk’s Intellectual Property Website: means the website located at: https://www.zendesk.com/company/trademark-property/.

Zendesk Marks: means any trademarks, service marks, service or trade names, logos or other designations of Zendesk, the Zendesk Group, or its or their Affiliates, whether registered or unregistered.

Zendesk’s Policies and Guidelines Website: means the website located at: https://www.zendesk.com/company/policies-and-guidelines/.

Zendesk’s Privacy and Data Protection Website: means the website located at: https://www.zendesk.com/company/privacy-and-data-protection/.

Zendesk’s Region-Specific Terms: means the Supplemental Terms applicable in certain jurisdictions as stated at: https://www.zendesk.com/company/agreements-and-terms/region-specific-terms/.

Zendesk’s Service-Specific Terms: means the Supplemental Terms applicable to use of different Services as stated at: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360047508453.

Zendesk User Content and Conduct Policy: means the policy as stated at: https://support.zendesk.com/hc/en-us/articles/360022367333.

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