• Anmelden
  • Produktsupport
  • Unternehmen
    • Über uns
    • Presse
    • Investoren
    • Events
    • Jobs
    • Vielfalt und Eingliederung
    • Gesellschaftliches Engagement
    • Rechtliche Hinweise
  • Kontaktinfos
  • English
    • English (US)
    • English (UK)
    • Español
    • Español (LATAM)
    • Português
    • Français
    • Deutsch
    • Italiano
    • Nederlands
    • 日本語
    • 한국어
    • 繁體中文 (台灣)
    • 繁體中文 (香港特區)
    • ไทย
  • Zendesk. Werden Sie zum Unternehmen, das Ihre Kunden sich wünschen.
  • Kontaktinfos
  • Mobiles Menü ein-/ausblenden
  • Demo abspielen
  • Produkte
    • Zendesk für Kundenservice

      Die komplette Servicelösung

    • Zendesk für den Vertrieb

      Die moderne Vertriebslösung

    • Sunshine-platform

      Schnell, offen und flexibel

    • Marketplace

      Apps, Integrationen und Partner

  • Preisinfos
    • Zendesk für Kundenservice

      Die komplette Servicelösung

    • Zendesk für den Vertrieb

      Die moderne Vertriebslösung

  • Lösungen
    • Großunternehmen

      Konversationen im kleinen oder großen Maßstab

    • Kleine und mittlere Unternehmen

      Problemlos wachsen

    • Startups

      Der richtige Einstieg

    • Interner Help Desk

      Mitarbeiter sind auch Kunden

    • Branchen

      Marktanforderungen erfüllen

  • Demo
  • Ressourcen
    • Blog

      Leitfäden, Berichte und Best Practices

    • Webinare

      Überall lernen

    • Events

      Treffen wir uns – aus sicherer sozialer Distanz

    • Community

      Tauschen Sie sich aus und lernen Sie von anderen Zendesk Nutzern

    • Professionelle Dienstleistungen

      Erhalten Sie praktische Hilfe, engagierten Support oder fachkundige Anleitung

    • „What’s New“ bei Zendesk

      Entdecken Sie aktuelle Produktneuigkeiten

    • API und Entwickler

      Infos zur Entwicklung mit Zendesk

    • Partner

      Zendesk-Partner suchen oder selbst Partner werden

    • Kundenreferenzen

      So sieht Erfolg mit Zendesk aus

  • Sonstiges
    • Unternehmen
      • Kontaktinfos
      • Über uns
      • Presse
      • Investoren
      • Events
      • Jobs
      • Vielfalt und Eingliederung
      • Gesellschaftliches Engagement
      • Rechtliche Hinweise
    • Sprache
      • English (US)
      • English (UK)
      • Español
      • Español (LATAM)
      • Português
      • Français
      • Deutsch
      • Italiano
      • Nederlands
      • 日本語
      • 한국어
      • 繁體中文 (台灣)
      • 繁體中文 (香港特區)
      • ไทย
  • Kostenlos testen
  • Kontaktinfos
  • Anmelden

Rechtliche Hinweise und Ressourcen

  • Vereinbarungen und Bedingungen
  • Richtlinien und Verfahren
  • Marken und geistiges Eigentum
  • Beschaffung und Lieferanten
  • Datenschutz und Datensicherheit
Marken und geistiges Eigentum
  • Copyright Infringement Notice & Takedown Policy
  • Trademark Guidelines

Richtlinien zur Markennutzung

Zendesk’s trademarks and brands are Zendesk intellectual property and are among our most valuable assets. In order to preserve and protect these brands, it is essential that they are used properly. Follow these Guidelines and our Brand Style Guide for using Zendesk’s trademarks and brands properly in all communications, documents, and electronic messages.

These Guidelines apply to Zendesk employees, customers, partners, licensees, outside suppliers and vendors, and other third parties. If you are a Licensee of a Zendesk trademark or logo, your license agreement may have particular usage guidelines different than provided here. If so, please follow the specific guidelines in your agreement. If you are a Licensee but have not been provided with special guidelines for usage of Zendesk brands, then these Guidelines apply to your usage of Zendesk brands.

You may reference Zendesk’s products and services using the Zendesk trademarks, so long as such references are: (1) truthful, fair, and not misleading, and (2) comply with these Guidelines, which may be modified from time to time by Zendesk in its sole discretion. The Zendesk trademarks and brands should never be used in a way that could cause anyone wrongly to believe that your products or services are offered, endorsed, or sponsored by Zendesk or any of its subsidiaries.

Specific Do’s and Dont’s

Zendesk Suppliers and Vendors

Please follow the specific trademark usage guidelines, if any, contained in your agreement with Zendesk. Use of Zendesk’s trademarks and brands must be explicitly approved by Zendesk Procurement and Branding. Please contact your Zendesk representative with any questions regarding the approval process.

Trademark Notices

Properly designate the status of Zendesk’s trademarks by using the correct trademark symbol (® or ™) reflecting Zendesk’s ownership of particular marks as set forth below. Also include an attribution of Zendesk’s ownership in the following format: “_______ is a trademark of Zendesk, Inc.”

  • In letters, memos, press releases, white papers, advertising, slides, foils, video, and other multimedia presentations:
    • Properly designate (with ® or ™) all of Zendesk’s trademarks at the most prominent use (usually a headline) and again on the first occurrence in copy; and
    • In the case of presentation graphics, trademarks should be designated with the proper trademark symbol on each page, slide, and foil.
  • In newsletters, magazines, and publications containing multiple articles:
    • Properly designate (with ® or ™) all of Zendesk’s trademarks on the first occurrence in the document, in headlines and on the first occurrence in every article in which they are used.
  • In brochures, annual/quarterly reports, books, technical documentation, and other bound documents:
    • Properly designate (with ® or ™) all of Zendesk’s trademarks on the first occurrence in the document, in headlines, and on the first occurrence in text.
  • In all charts or graphs, properly designate trademarks (with ® or ™).
  • On all packaging, always use the trademark symbol in every reference.

Trademarks are Singular Adjectives, Not Verbs and Should Not be Made Possessive

Use the Zendesk trademarks only as adjectives followed by the appropriate generic product or service noun describing the relevant product or service (e.g., “the Zendesk® help desk platform rocks”). Zendesk trademarks should not be used in plural or possessive form or as verbs.

References to Zendesk, Inc.

When Zendesk is used to refer to our company, Zendesk, Inc., rather than as a brand of product or services, then the rules for proper usage change slightly. Unlike trademarks, company names are proper nouns; they can be used in the possessive form and do not need to be followed by a generic term. Neither the ™ nor ® symbol should accompany references to Zendesk as a company. Example:

Correct: Zendesk is now offering its customers more choices than ever.
Incorrect: Zendesk® is now offering its customers more choices than ever.

Ownership Assertion

Do not assert rights over any Zendesk brand whether by incorporating a Zendesk brand into your own product or service names, trademarks, logos, company names, or domain names or seeking a trademark or domain name registration for any term that includes a Zendesk brand.

Zendesk Logo Use

Do not make unlicensed use of Zendesk logos, such as the Z logo listed below. Third party use of Zendesk logos requires a license or written permission from Zendesk. If you are interested in obtaining a license to use a Zendesk trademark or logo, contact us to discuss your proposed use.

Style of Use

When using Zendesk’s trademarks: (i) follow the style and usage guidelines available in our Brand Style Guide; (ii) use our Logos exactly as they appear here, and do not alter or distort their appearance in any way, for example, by adding your own design elements or changing the font, colors, or size; (iii) allow for clear space around our Logo; and (iv) maintain the legibility of our Logos and keep them sharp, clear, and well-produced. When using our Word Marks, you may not change their appearance by abbreviating them, incorporating them into acronyms, changing their spelling, using them in parts, or using improper capitalization.

No Trademark Bidding

Sofern in einer Vereinbarung zwischen Ihnen und Zendesk nicht ausdrücklich genehmigt, dürfen Sie keine Angebote zu Zendesk-Marken oder Varianten bzw. Erweiterungen davon als Schlüsselwort in einer webbasierten Suchmaschine abgeben oder eine Zendesk-Marke oder Varianten bzw. Erweiterungen davon in irgendeiner Form bezahlter Werbung nutzen, darunter unter anderem bezahlte Social-Media- und Anzeigewerbungen.

No Tarnishment

You may not use a Zendesk trademark in a disparaging or degrading manner.

Zendesk Logos

The following is an illustrative, non-exhaustive list of logos and trademarks owned by Zendesk. Because this list of logos and trademarks and their status could change over time, including as we add new products and services, please review this section in these Guidelines periodically. Please note that the absence of a product or service name or logo from the list below does not constitute a waiver of Zendesk’s trademark or other intellectual property rights in that name or logo.

Logo-Marken

Zendesk Word Marks

Answer Bot®
Base
BIME™
Future Simple®
Outbound™
Zendesk®
Zendesk Chat™
Zendesk Connect™
Zendesk Explore™
Zendesk Guide™
Zendesk Message™
Zendesk Sunshine™
Zendesk Support™
Zendesk Talk™
Zopim®

If you become aware of any usage of Zendesk trademarks or brands in violation of these Guidelines, please contact us.

Zendesk

Kundenservice – genau unser Ding

Unsere Produkte
  • Zendesk für Kundenservice
  • Zendesk für den Vertrieb
  • Sunshine-platform
  • Marketplace
  • Produktupdates
Top-Funktionen
  • Ticketsystem
  • Messaging und Live-Chat
  • Help Center
  • Voice
  • Community-Foren
  • Berichte und Statistiken
  • Answer Bot
  • Kundenservice-Software
  • Ticketsoftware
  • Live-Chat-Software
  • Wissensdatenbank
  • Forum-Software
  • Help-Desk-Software
  • Sicherheit
Ressourcen
  • Produktsupport
  • Demo anfordern
  • Blog
  • Schulung
  • Partner
  • Webinare
  • Kundenreferenzen
  • Services
Unternehmen
  • Über uns
  • Presse
  • Investoren
  • Events
  • Jobs
  • Vielfalt und Eingliederung
  • Gesellschaftliches Engagement
  • Kontaktinfos
  • Sitemap
  • Systemstatus
  • Rechtliche Hinweise
Sonstiges
  • Zendesk für Enterprise
  • Zendesk für Kleinunternehmen
  • Zendesk für Startups
  • Zendesk Benchmark
  • Gartner CRM Magic Quadrant
  • Trends im Bereich Customer Experience

Abonnieren Sie diesen Newsletter, um Nachrichten und Updates von Zendesk zu erhalten.

Werden Sie Teil der Zendesk-Familie

Abonnieren Sie unseren Newsletter.

Geben Sie eine gültige E-Mail-Adresse ein
Bitte geben Sie eine gültige E-Mail-Adresse ein.
E-Mail-Adressen dürfen nicht mit beginnen
Durch die Übermittlung meiner persönlichen Daten erkläre ich mich damit einverstanden, dass Zendesk meine Daten gemäß der Zendesk-Datenschutzrichtlinie erfasst, verarbeitet und speichert.

Vielen Dank! Wir haben Ihnen eine E-Mail gesendet. Bitte klicken Sie auf den Button in der E-Mail, um Ihre Anmeldung zu bestätigen.

Willkommen im Club!

Upps, da ist etwas schief gelaufen!

Bitte laden Sie die Seite neu und versuchen Sie es noch einmal. Alternativ können Sie das Support-Team von Zendesk kontaktieren.

Nutzungsbedingungen Datenschutzrichtlinie Cookie-Richtlinie Cookie-Einstellungen Impressum ©Zendesk 2022